پرواز را به خاطر بسپار

دوست عزیز و دانشمندم آقای حسن باقری در غم پرواز خواهر عزیزش سوگوار است. ضمن همدردی و تسلیت این مصیبت به او و خانواده محترمش به آگاهی می رساند که مجلس ختم آن مرحومه امروز در خیابان آزادی – سر بهبودی از ساعت 14:45 تا 16:15 برقرار خواهد بود. از تمام دوستان و کسانی که باقری را می شناسند می خواهم که در مراسم فوق شرکت کنند تا مرهم کوچکی بر این داغ بزرگ برای او باشد.

 

چند ساعت دیگر

چند ساعت دیگر مانده تا پرتاب سایوز به فضا و پرواز انوشه انصاری با آن. امیدوارم که این پرواز به خوبی انجام گیرد و ایشان به سلامتی به آغوش خانواده شان برگردند.خوب برای بسیاری این یک آرزوست که به فضا بروند ولی برای هر کاری باید تلاش کرد که انصاری مزد زحمت خود را می گیرد.بعد اینکه یک سازمان خصوصی بانی این کار است نیز بسیار عالی است. به امید آنکه سازمان های دولتی ایران نیز بگذارند که کمی جای خصوصی ها باز شود و فقط از خصوصی شدن در خارج از مرزها تعریف نکنند.

من قبلاْ مطلبی نوشتم که اینجا بیشتر توضیح می دهم که منظور من زیر سئوال بردن کار انصاری نبود ولی به هر حال او ایران نیامده و قبل از رفتن قدمی بر این خاک پرگهر ننهاد.چرا؟

چرا سازمان فضایی برای او بیانیه می دهد؟ چرا این قدر روی او تبلیغ می شود؟ به من نگویید که کار ایشان کمک به پیشبرد علم در ایران می کند و ما نیز به این دلیل او را اولین فضانورد ایرانی می نامیم.

مگر نمی شود برای بالابردن این علم در مملکت کار دیگری کرد؟ تازه کدام علم نجوم و فضا؟ من هنوز نجوم را جز در یک سری چیز سطحی در ایران چیزی ندیدم؟ مثال می زنم چند بار نام آقای محسن قاضی میرسعید را سازمان فضایی نام برد و چند سایت نام ایشان را در زمان رکورد شکنی سن هلال ماه در جهان آورد. البته منجمان ایشان را می شناسند اما مگر او نام ایران را در جهان بلندآوازه نکرده است. نمی دانم اما می دانم که به رویت هلال هنوز نگرش علمی نداریم و البته به نجوم.

یک چیز دیگر -خانم انصاری خطاب به دختران ایرانی گفتند که هر آرزوی را می توان تحقق بخشید همان گونه که او روزی آرزوی سفر به فضا داشت و دیگران به او می خندیدند. اما خداییش کدام دختر در ایران می توانست به این آرزو برسد ایشان به خارج از مرز رفتند و توانستند. ایا در ایران می توان به بسیاری از ارزوها رسید؟ مثال برنامه مستقیم پرواز سایوز فردا صبح از شبکه جهانی جام جم پخش می شود ولی برنامه ویژه اسمان شب فردا ساعت ۲۱ شب برای ایرانیان داخل کشور برنامه دارد و بدانید که به طور غیرزنده تصاویر سایوز پخش می شود. چرا خون خارج نشینان رنگین تر ازماست؟(البته به یمن ماهواره غیرقانونی و یواشکی خون ما هم با انها یک رنگ می شود.   

از نظر من همه اینها تبلیغات بیش از حد است و دوختن ....

فردا یک بار دیگر من هم قلبم به تپش در می آید چون انسانی دیگر پابه فضا می نهد و این دستاورد عظیمی است اما در کشورم هیچ اتفاقی نیفتاده است و باز ترافیک لا ینحل و مصرف انرژی الکی و یک مشت شعار و ... 

این مطالب را نیز بخوانید:  بهای یک رؤیا

بیانیه سازمان فضایی ایران در مورد سفر خانم انوشه انصاری

وداع گرم و احساسي انوشه انصاري با خانواده‌اش

برنامه هاي صدا و سيما براي سفر انوشه انصاري  

 تقدير از برنامه آسمان شب و شبکه 4 

اوریانا فالاچی هم رفت

اوریانا فالاچی گزارشگر و مصاحبه کننده معروف ایتالیایی که با شمار زیادی از رهبران معروف جهان گفت و گو کرده بود روز گذشته به علت بیماری سرطان در ۷۷ سالگی درگذشت.

گزارش ماه گرفتگی

گزارش ماه گرفتگی ۱۶ شهریور گروه پدیده دانش را در وبلاگ ببینید.عکس از سید حسن سلطانی

اوج گرفت

سفر

بعد از مدت ها چند روزی رفتم مسافرت و به شهر اصفهان. به این دلیل به روز نشدم. این عکس از پسر خاله عزیزم محمد فشارکی سوغات سفر به شما.

پل خواجو عکس از محمد فشارکی