میان ماه من تا ماه گردون ...
بعد از فرستادن گزارش رصدمان به تمام دوستان و سایت های نجومی و هلالی مانند سایتهایی چون هلال ماه و پارس اسکای این سایتها از رصدمان یادی نکردند و انگار نه انگار که ما هم عضوی از این جامعه ایم. استاد قاضی میرسعید در گزارش خود در UGCS مانند همیشه به ما لطف داشتند که گزارش را در زیر آورده ام، امیدوارم سایه اساتیدی چون ایشان و استاد صیاد همیشه برسر همه نجومی ها حفظ شود و دیگران هم روزی از جاه و مقام و ... خسته شده و زبان همدلی را دستور کارشان قرار دهند. انشاء ا...
بنام خدا
با سلام و احترام .
به عرض رصد گران محترم مي رسانم كه امسال نيز مثل چند سال اخير چند گروه رصدي از تهران عازم شهرهايي شدند كه در انها رويت هلال ماه خيلي سخت بود و يا تقريبا بعيد،2 گروه ديگر نيزاز تهران به مناطقي اعزام شدند كه هلال ماه در ان دو منطقه قابل رويت بود، اينجانب نيز با توجه به اينكه جناب اقاي رستمي در يزد تمايل به رصد هلال در روز را داشتند و جناب اقاي مهراني نيز سرپرستي گروه رويت با هواپيما را به عهده داشتند به اتفاق جناب اقاي موحد نژاد قرار شد در ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري حضور داشته تا گزارش هاي واصله را ارزيابي كنيم، قبل از حركت به سمت ستاد دو پيامك از جناب اقاي رستمي و جناب اقاي سلطان الكتابي دريافت كردم بدين مضمون كه هر دو گروه موفق به رويت هلال ماه شوال در روز با ابزارهاي مختلف شده اند كه خبر بسيار مسرت بخشي بود چون اين هلال را مي شد در تمام پهنه ايران در روز رويت كرد اما در زمان غروب خورشيد به خاطر كمي ارتفاع در عرضهاي شمالي كشور رويت ان بعيد به نظر مي رسيد ، قبل از حركت به سمت ستاد استهلال چون فرصت داشتم به پشت بام منزل رفته و با خط كش و يك دوربين دوچشمي شانس خود را امتحان كردم ، هوا بسيار تميز بود و باد مناسبي مي وزيد فقط در افق غربي چند درجه اي غبار ديده مي شد كه به رويت در ان ساعت ضرري نمي رساند اما رطوبت موجود در هوا دردسر ساز بود ، سياره زهره به راحتي هرچه تمام تر با دوربين ديده شدو البته به سختي نيز با چشم غير مسلح ، به هر حال رصد چندان موفقي را نداشتم لذا به سمت ستاد حركت كردم تا به موقع در انجا حضور داشته باشم ، گزارش هاي مختلفي به دستمان مي رسيد كه تعداد ي از انها برايمان قابل قبول نبود ولي گزارشهاي موثقي نيز داشتيم كه مورد تاييد قرار گرفت ، خوشبختانه با رسيدن دوست عزيزم جناب اقاي بوژمهراني به ستاد از استرسي كه داشتيم كاسته شد و سه نفري به تجزيه و تحليل گزارش ها پرداختيم و نتيجه همان شد كه انتظار مي رفت .
در اينجا لازم است از زحماتي كه تمام عزيزان رصد گر و همراهان انها براي رويت اين هلال مهم متحمل شده اند چه انهايي كه موفق شدند هلال را رويت كنند و چه انهايي كه با وضعيت نامناسب جوي نتوانستند هلال را رويت كنند و چه دوستاني كه انها نيز در شرايط نسبتا مناسب بنا به دلايلي نتوانستند هلال را رويت كنند صميمانه قدرداني كرده سلامتي و تندرستي تمامي اين عزيزان را از خداوند بزرك مسئلت دارم ، بديهي است نقاط ضعف و كمبود هايي نيز بوده بخصوص براي گروه كرمانشاه و يا غيره كه اينجانب شخصا از تك تك انها عذر خواهي كرده و انتظار دارم به بزرگ منشي خود بر ماو دست اندركاران محترم كه سهوا باعث اين مساﺌل گشته ببخشند.
با تجديد احترام سيد محسن قاضي ميرسعيد.


